הדרך הנכונה לבנית אתר

לחזור לעמוד הראשי דפי נחיתה
Right Way
Baby Think

הגדרת צרכים

Planning

תכנון

Develop

פיתוח

Delivery

בדיקות מסירה

כאשר אתה מתחיל לבנות אתר חדש, ישנם כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. כל תהליך בניית אתר כולל כמה שלבים שונים, וכל אחד מהם חשוב להצלחת הפרויקט. במאמר זה נסביר את השלבים השונים בתהליך בניית אתר ונסקור את הכלים השונים שניתן להשתמש בהם.

לפני שנתחיל בבנית אתר, כדאי להתעדכן במספר עובדות ולדעת את התשובות לשאלות ברשימה החלקית מאד להלן:

מה אתם רוצים מהאתר?

יותר מדי עסקים ו/או אנשים פרטיים אינם יודעים באמת מה הם רוצים מאתר האינטרנט שלהם. האם חיפשתם באינטרנט מי הלקוחות / הגולשים הפוטנציאליים שלכם? האם יש לכם מושג באיזה אתרים הם גולשים בדרך כלל? מהם מילות המפתח לפיהם הם מחפשים. האם אתם יודעים מדוע הם יחפשו את האתר שלכם? אם אינכם יודעים את התשובות לשאלות האלה, סביר להניח שאינכם יודעים מה אתם רוצים מהאתר שלכם

איך ימצאו את האתר שלכם?

לשאלה זו יש, כמובן, יותר מתשובה אחת אבל בשלב התכנון היא נועדה לענות על אופן חיפוש האתר במנועי החיפוש השונים והאם קידום האתר יעשה כקידום אורגני או ממומן.

מה תרצו שהגולש יעשה אחרי שהגיע לאתר שלכם?

איך תגרמו לאנשים לחזור ולבקר באתר שלכם?

איך תמדדו את הצלחתו או כשלונו של האתר שלכם?

תכנון וארגון התוכן.

תוכן איכותי הוא ללא ספק המרכיב החשוב ביותר בהקמת אתר אינטרנט. זהו גם הרכיב שהזמן המושקע בו הוא הרב ביותר ורצוי מאד לא לחסוך כלל ועיקר ברכיב זה. תכנון נכון של התוכן יגביר וידגיש את נוכחות האתר ואת השימוש החוזר בו ע”י משתמשים. תמיד רצוי לחשוב איך האנשים שאתם מעוניינים להביא לאתר יחפשו את האתר ובהתאם לכך לארגן את התוכן.

קביעת המשאבים החיצוניים הדרושים לעבודה

זוהי נקודה חשובה מאד בכל תהליך של בניית אתר. לפני שניגשים לעבודה המעשית ולאחר שהובנו מרבית הצרכים והדרישות מהלקוח יש לבדוק את נחיצותם של מערכות תומכות שייקנו מצד שלישי (חומרה ותוכנה) ולתמחר את עלות המערכות האלה במידה וידרשו.

תכנון ועיצוב

עיצוב האתר הוא משימה שקשה להגזים בחשיבותה הרבה. זו משימה קשה ותובענית אבל ניתן לחלק אותה לרכיבים הניתנים לניהול.

תכנון סכימתי ראשוני

התכנון הסכימתי הראשוני של האתר (Wireframe) מהווה מעין תוכנית מתאר לאתר והופך את שיתוף הפעולה בין הלקוח לבין בוני האתר לקלה יותר. תוכנית המתאר יכולה להיות דיאגרמה פשוטה המתארת באופן כללי את הרעיונות השונים שיכללו באתר או להתפתח בצמוד לבנית האתר ולכלול את כל הגדרות התרחישים השונים, אופני תנועת המשתמש באתר ועוד

מפת האתר

לאחר שבוצע התכנון הראשוני יש לתכנן את מפת האתר. מפת האתר היא כלי חשוב הן בתכנון ובבנית האתר והן בנוכחותה באתר לאחר השלמתו. באמצעות מפת האתר אנו קובעים את מסלולי הגלישה אליהם נכוון את הגולש ומספרים למנועי החיפוש השונים על האתר ועל תוכנו.

הגדרת דפי האינטרנט

לאחר שבוצע התכנון הראשוני יש לתכנן את הדפים (או אזורי הגלישה) השונים בהם יחשפו הגולשים לתוכנו של האתר. רצוי לתכנן תחילה את המבנה הכללי ולחשוב על “מה אנו רוצים לספר באמצעות האתר”.

קביעת המסגרת העיצובית

קביעת המסגרת העיצובית כוללת בתוכה הגדרה כללית של סגנון האתר, הצבעים, הפונטים ועוד. רצוי לסמוך על מעצבי האתר הם יודעים מה צריך לעשות.

הכנת מוק-אפ

לפני התכנות והעיצוב הסופי בפועל רצוי להכין “מוק-אפ” - הדמייה ולקבל עליה את אישור הלקוח. דבר החוסך זמן וכאבי ראש בהמשך.

פיתוח

שלב הפיתוח הוא שלב מקצועי והקשר עם הלקוח נעשה בנקודות בחינה ואישור של השלמת רכיבים שונים באתר. השלב הזה מתאפיין בשלבי המשנה הבאים:

תכנון, עיצוב וביצוע של האלמנטים השונים באתר.

מוק-אפים” המאופיינים על ידי ניתוח הצרכים.

תהליכי תכנות, בדיקה ואישור של רכיבים שונים.

בדיקה ומסירה

הגיע הרגע לעליית האתר לאויר. אך לפני הכל יש לבדוק את האתר ולאתר תקלות באם ישנם. זהו תהליך חשוב שחובה לבצעו לפני “אליית האתר לאויר” וחשיפתו לעולם. יש לבנות תוכנית בדיקה אשר בהפעלתם משתתף גם הלקוח.

תהליך הבדיקה אינו פשוט וכולל, בין השאר, את התהליכים המקצועיים הבאים:

- בדיקה ואישור של מסלולי הבדיקה ע”י הגורמים המבצעים.

- בדיקה מקצועית מול מוסדות האינטרנט הרשמיים בדיקה זו כוללת בדיקות קוד.

- בדיקת המערכת על סוגי דפדפנים ומכשירים שונים.

לאחר עליית האתר לאויר

לאחר עליית האתר לאויר חשוב לבצע מספר פעולות:

- הגשת מסמך מסכם לפרוייקט.

- הפעלה של הסכם תמיכה ושירות.

- זה תמיד תלוי בסוג האתר, מורכבותו והטכנולוגיות עליהן הוא בנוי. בכל מקרה אנו נותנים אחריות לכל החיים על “באגים” שגיאות תוכנה.

- בדיקה חוזרת לאחר חודש שהכל עובד כמו שצריך.

לחזור לעמוד הראשי